Sirkka-Liisa Kaakinen-Pilch – skrzypce

Sirkka-Liisa Kaakinen-Pilch
jest niezwykle wszechstronną skrzy-
paczką. Wykonuje muzykę wszystkich epok, koncentrując się na
repertuarze od XVII do XIX wieku. Gra również na violi d’amore
oraz pełni funkcje koncertmistrza lub lidera różnych zespołów.
Współpracowała m.in. z Avanti!, Finnish Baroque Orchestra, Hel-
sinki Baroque Orchestra, Battalia, 18th Century Orchestra (Frans
Brüggen), La Petite Bande (Sigiswald Kuijken), Amsterdam Ba-
roque Orchestra (Ton Koopman), Concerto Copenhagen (Lars-
Ulrik Mortensen) i Orchestre des Champs Elysees (Philippe Herre-
weghe). Przez ponad dziesięć lat była koncertmistrzem Collegium
Vocale (Philippe Herreweghe). Obecnie prowadzi orkiestry baro-
kowe w całej Europie i dyryguje orkiestrami filharmonicznymi, z któ-
rymi wykonuje muzykę barokową i klasyczną. Jej repertuar solowy
obejmuje Sonaty misteryjne Bibera, dzieła J.S. Bacha i szeroki wy-
bór dzieł na skrzypce solo z XVI i XVII wieku.
Sirkka-Liisa Kaakinen-Pilch była profesorem muzyki kameralnej
w Stavanger (Norwegia) oraz profesorem muzyki dawnej w Kon-
serwatorium Królewskim w Danii i w Hochschule für Künste w Bre-
mie. Obecnie jest profesorem wizytującym w Akademii Muzycznej
im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie oraz wykładowcą skrzy-
piec w Tampere University of Applied Sciences i na wydziale mu-
zyki dawnej w Akademii Muzycznej im. Sibeliusa w Helsinkach.
Współpracowała też z European Union Baroque Orchestra i wy-
kładała na licznych kursach mistrzowskich. Jej dyskografia obej-
muje Sonaty i Partity na skrzypce solo J.S. Bacha, Sonaty misteryjne
Bibera z zespołem Battalia oraz utwory orkiestrowe Christopha
Graupnera, w których dyryguje Finnish Baroque Orchestra i gra na
violi d’amore. W roku 2014 wydała album sonat triowych Graup-
nera, grając na violi d’amore, a w roku 2017 kantaty Graupnera
przeznaczone na święto Objawienia Pańskiego z prowadzonym
przez nią od skrzypiec i violi d’amore Kircheimer Bach Consort.
Wraz z Tuiją Hakkilą nagrała sonaty Thomasa Byströma oraz, w ro-
ku 2018, sonaty skrzypcowe Johannesa Brahmsa na instrumen-
tach z epoki.
Eero Palviainen – lutnie

Eero Palviainen
rozpoczął naukę gry na lutni jako student gitary
w konserwatorium w Turku. Następnie kontynuował studia w Aka-
demii im. Sibeliusa w Helsinkach w klasie Leifa Karlsona, a od roku
1987 w Schola Cantorum Basiliensis, w której uzyskał dyplom w kla-
sie Hopkinsona Smitha w roku 1992. Od tego czasu występuje na
całym świecie jako solista i członek wielu zespołów, grając na lutni
renesansowej i barokowej, vihueli, arcylutni, teorbie i gitarze baro-
kowej. Obecnie współpracuje z zespołami L’Arpeggiata (Fran-
cja), Arte dei suonatori (Polska), Battalia (Finlandia), Finnish Ba-
roque Orchestra i Helsinki Baroque Orchestra. Zna swoje instru-
menty dosłownie na wylot, ponieważ sam je buduje.
Aleksander Mocek – klawesyn, organy
